mawar putih

mawar putih

Wednesday 3 July 2013

MINI NOVEL : INSPEKTOR + PILOT = CHEMISTRY ?( PART 4)



MINI NOVEL : INSPEKTOR + PILOT = CHEMISTRY ?
PART 4
“ Excuse me , may I know which room Mr Fitri Izran staying ?” Tanya Tia kepada pekerja hotel tersebut .
“ I’m sorry , miss . We can’t tell you the details of our customers . It’s a part of our hotel policies .” Jawab pekerja tersebut .
“ Kalau begitu , saya nak jumpa manager kamu . Saya datang sini bersebab , bukan saja – saja datang nak menganggu . It is official matters . Boleh saya jumpa manager kamu ?” Soal Tia sekali lagi . Pekerja tersebut menekan butang di telefon . Nampaknya terpaksalah dia kelentong demi menyelamatkan maruah keluarga .
“ Cik , silakan .” Pelawa pekerja tersebut sambil mengiringi Tia ke pejabat urusan di tingkat 2 bagunan hotel tersebut . Pekerja tersebut mengetuk pintu yang tertera nama Mr Wong .
“ Masuk .” Kedengaran suara dari dalam memberi arahan . Tombol pintu di pulas , pekerja tersebut mempelawa Tia masuk ke dalam .
“ May I help you , miss ?” Ucap pengurus tersebut .
“ Saya Inspektor Zara . Saya ke sini atas arahan . Sebentar lagi pasukan kami akan adakan spot check bersama jabatan agama . Saya harap pihak encik berikan kerjasama .” Ucap Tia dengan tenang sambil menunjukkan lencananya . Nasib baik tadi dia terdengar ada operasi akan di jalankan di hotel ini jadi dapatlah dia berkata demikian . Kalau tidak , dia harus mencari alasan lain .
“ Jangan risau , inspektor . Pihak hotel akan berikan kerjasama .” Kata pengurus hotel dengan senyuman di bibir .
“ Saya nak minta tolong sikit . Boleh saya tahu nombor bilik Encik Fitri Izran . He’s my boss . He left his phone dekat pejabat . Nak cepat katanya sampai tertinggal phone . Nanti susah pula nak contact .” Tia memberi alasan . Moga – moga si pengurus ni percaya kata – katanya .
No problem , inspector . We check the room number at the reception , later . Nanti saya printkan sekali nombor bilik muslims customers . Silakan …” Mereka beriringan turun ke lobi.
   Sampai saja di lobi , pengurus tersebut meminta pekerjanya menyediakan senarai nombor bilik yang berkenaan . Nombor bilik Fitri telah di kenal pasti , Tia menunggu butir bicara pengurus tersebut sambil memerhatikan jam di tangannya . Hatinya tidak boleh bersabar lagi . Akhirnya Tia bersuara .
“ Mr Wong , saya cari boss saya dulu . Nanti you serahkan senarai tersebut pada rakan saya . They will arrive shortly . So, thanks for your cooperation .” Tia mengucapkan terima kasih sambil berjabat tangan dengan pengurus tersebut .
“ Welcome .” Balas pengurus itu sebelum Tia bergegas ke tingkat atas dengan di iringi oleh pekerja hotel .
   Punat lif di tekan pekerja tersebut ke tingkat 11 hotel . Setiap nyalaan lampu butang di lif di perhatikan Tia dengan perasaan gusar . Tia berdoa agar Fitri masih ingatkan Allah . Takut juga suaminya itu berkelakuan sumbang dengan kekasih hati . Isteri mana yang tahan jika ternampak sesuatu yang tak sepatutnya berlaku antara suaminya dan wanita lain . Tia tidak mahu memikirkan masa silam suaminya . Apa yang penting sekarang , dia harus menyelamatkan rumahtangganya .
TING!!! DOOR OPEN . ( Pintu lif terbuka )
  Terima kasih .” Ucap Tia . Dia bergegas mencari bilik Fitri .
“ Sama – sama , inspektor .” Balas pekerja tersebut .
   Nombor bilik di perhatikan sekali lagi . Tia menarik nafas sebelum menekan loceng bilik tersebut . Sekali , dua kali , tiga kali tetapi masih tiada tindak balas . Hatinya resah , kali ini Tia mengetuk pintu bilik tersebut .
TOK!! TOK!! TOK!!
   Wajah suaminya terjengul di muka pintu . Tubuh suaminya di scan dari atas ke bawah . Masih lengkap berpakaian . Syukur , alhamdulillah . Fitri pula tergamam apabila melihat isterinya berada di hadapannya . Daun pintu yang di kuak sedikit di tarik Tia supaya lebar bukaannya . Tia meloloskan diri ke dalam kamar tersebut . Habis semua penjuru bilik tersebut di pantaunya . Bunyi air dari kamar mandi menguatkan tekaan Tia . Kekasih suaminya berada di sini . Tia memandang tajam wajah Fitri .
Baby … sekarang baru Erin boleh temankan baby tengok bola . Erin dah wangi ….” Manja sekali tutur Erin . Kedengaran seperti gedik pun ada . Tia geli – geleman mendengar ton suara sebegitu . Tanpa di sedari bahawa aksinya di perhatikan oleh Fitri . Fitri tersenyum tetapi dia mematikan senyuman apabila terdengar pintu bilik air di kuak oleh Erin .
Baby …” Terkejut Erin apabila terpandang akan wajah isteri kekasihnya yang memandangnya tajam . Liur di telan , rasa takut menguasai dirinya .
“ Ambil barang kau and get out from here . Now !!” Tengking Tia . Terlopong Fitri mendengarnya . Aura polis sedang menyoal siasat pesalah sedang berlegar di dalam kamar ini. Pernah sekali papanya menengking sebegitu , tika itu dia di tangkap ketika menonton lumba haram bersama rakan – rakannya . Hanya orang yang pernah merasainya tahu perasaanya tika itu . Gerun . Maklumlah masih muda remaja . Nampaknya dia masih mengeruninya .
Baby …” Erin memaut lengan Fitri . Dia merengek agar Fitri membantunya .
“ Aku cakap kau keluar sekarang .” Arah Tia sekali lagi sambil mencampak clutch wanita tersebut . Erin menangkap clutchnya sebelum mendekati Fitri semula . Kali ini , Tia merentap tangan Erin supaya menjauhi Fitri . Erin di bawa ke muka pintu .
Baby ….tengok isteri you ni …” Erin merengek lagi . Fitri ingin berkata sesuatu tetapi suaranya tidak terkeluar .
“ Kalau kau sayangkan reputasi kau , baik kau keluar sekarang . ”
“ Aku tak nak . Malam ni aku dah janji nak temankan baby aku . Kau tu jealous tengok laki kau layan aku , bukan layan kau . Kesian kan kau … Baru first night dah kena tinggal …” Sindir Erin .
“ Katalah apa yang kau nak kata . Aku tak kisah … Kalau kau tak nak keluar biar kita orang yang keluar .” Ujar Tia sambil melangkah ke arah Fitri . Tia menarik lengan suaminya supaya mengekorinya .
Babyyou jangan ikut perempuan gila tu .” Erin bersuara sambil mengelus jari jemari kanan Fitri yang tidak di genggam oleh Tia .
“ Ehh… kejap . Kenapa aku kena ikut kau ? Aku tak suka kaulah .” Akhirnya terkeluar juga suara Fitri yang tersekat tadi . Pautan Tia pada lengan suaminya terlerai . Tia menahan marah.
“ Ikut aku kalau kau sayangkan keluarga . Kalau kau tak nak pun , kau terpaksa . Sebab aku akan pastikan kau ikut aku .” Tia memandang wajah Fitri sekali lagi . Jari jemari Erin yang bertaut dengan suaminya di leraikan . Tia kembali mengheret tangan suaminya tetapi Fitri mengeraskan dirinya . Tidak berganjak tubuh Fitri . Tia kegeraman , langkah drastik di ambil agar Fitri mudah mengikutinya .
“ Aku …” Kata – kata Fitri mati apabila Tia memagut bibirnya dengan selamba . Sesaat dua . Erin terlopong melihat aksi tersebut . Tanpa berlengah Tia menarik tubuh suaminya keluar dari kamar tersebut . Fitri bagaikan pak turut , mengikut sahaja kemana isterinya membawanya pergi . Terkejut dengan aksi spontan isterinya barangkali . Kaki di langkah menuju ke lif . Tia memaut lengan Fitri erat , bagaikan tak mahu Fitri terlepas lagi . 

BERSAMBUNG ...

1 comment:

  1. Ishhhhh geram tau dgn Fitri n his "annoying" baby lah sangat...anw,cerita semakin best tau. Good job to writer

    ReplyDelete