mawar putih

mawar putih

Wednesday 24 July 2013

MINI NOVEL : INSPEKTOR + PILOT = CHEMISTRY ? ( PART 10 )



MINI NOVEL : INSPEKTOR + PILOT = CHEMISTRY ?
PART 10
   Fitri berbaring di atas katil sambil merenung siling bilik yang di ukir indah . Jam menunjukkan sudah pukul 12 malam . Namun dia masih tidak dapat melelapkan matanya . Sekejap dia beralih ke kiri , sekejap ke kanan . Sudah 3 hari dia berada di bumi Tokyo ini . Ingatannya asyik terbayangkan wajah Tia yang sedang tersenyum manis kepada pemanggil di talian tempoh hari . Adakah dia sedang di landa virus cemburu ?
“ Siapa agaknya pemanggil tu ? Siap dapat muah , muah lagi . Jangan – jangan boyfriend dia kot …” Hati Fitri berteka – teki . Dah serupa orang tak betul bercakap sorang – sorang .
“ Entah -entah aku takde , dia bawa jantan tu balik rumah ? Ni tak boleh jadi , kalau jadi apa –apa nanti aku pula yang kena bertanggungjawab .” Omel Fikri . Lantas telefon bimbitnya di capai . Banyaknya missed call dari Tia , ada satu mesej lagi .
++ Tia keluar , ada undercover .++
   Fitri tersenyum seketika sebelum nombor Tia di dailnya . Setelah menunggu seketika panggilan di sambungkan .
Hello , siapa ni ?” Soal Kushairy .
“ Kau siapa ? Ni telefon wife aku . Mana Tia ?” Soal Fitri pula . Takut jika Tia membuat onar di belakangnya . Walaupun sebentar tadi Tia telah memohon kebenarannya .
So , kaulah husband Zara ? My main competitor . Aku Kushairy . Selamat berkenalan . Called me , Ku. Kau ada benda nak pesan dengan Zara ? Aku boleh tolong sampaikan .”  Kushairy menawarkan pertolongan . Padahal dalam hati , dia mahu merosakkan hubungan Tia dan suaminya . Rasanya tak susah kerana perhubungan mereka masih hijau . Tersenyum sinis hatinya .
Competitor ? Inikah gerangan yang mendapat muah , muah tempoh hari ?” Hati Fitri bersoal.
“ Tak perlu . Aku takde masa nak melayan kau . So , pass the phone now . Aku nak cakap dengan wife tercinta aku .”  Nada Fitri sedikit tinggi . Takut permintaannya tidak di dengari oleh Kushairy . Bising dek bunyi music yang terlalu kuat . Macam dalam club je …
“ Zara takde , dia ke toilet sekejap . Kau pesan je pada aku .” Kushairy tersenyum sinis . Rasa cemburunya dengan Fitri masih menebal kerana dia tidak dapat memiliki Tia .
Toilet ? Eh … kau dekat mana sekarang ?” Fitri semakin tidak keruan apabila mendapat tahu Tia di dalam tandas . Otaknya berfikir yang bukan – bukan . Kalau mabuk , habislah semuanya …. Tiba – tiba saja hatinya risau . Risau akan Tia ataupun nama baiknya sebagai suami , Fitri tidak pasti .
“ Kami dekat one of the club di Bukit Bintang , kenapa ? Kau jealous ?” Sengaja Kushairy berkata demikian untuk menyakitkan hati Fitri . Fikirannya asyik terbayang aksi mesra Tia bersama Fitri . Rasa tidak puas hati semakin membuak – buak .
“ Aku tahu isteri aku . Kau jangan nak porak – perandakan marriage kami . Aku tak kan termakan hasutan kau .” Fitri menengking . Fiza mencuit lengan Tia supaya memandang Kushairy yang sedang tertawa . Mulut Tia terlopong melihat telefonnya melekap di telinga Kushairy . Obviously , telefonnya sedang di gunakan kerana juntaian manik pemberian Tareeq bergoyang – goyang . Tia mengepal penumbuk sebelum dia bergegas ke arah Kushairy .
“ Woo… relax bro . Kami just having fun . Tak kan itu pun kau nak berkira ? Lagipun aku dah kenal lama dengan Zara nih . Setakat lepak macam ni , biasalah bro . Ke , kau tertipu dengan wife kau ?” Sebaik sahaja Kushairy menghabiskan ayat , Tia merampas telefon bimbitnya dari Kushairy . Dia menjeling tajam ke arah Kushairy sebelum melihat skrin telefonnya .  
“ Iz …” Gumam Tia perlahan . Tetapi talian telah pun di matikan . Tia keluar dari kelab tersebut , dia mendail nombor Fitri . Berkali – kali mencuba tetapi hanya awek telefon yang menjawab . Hatinya hampa . Entah apa yang Kushairy cakapkan sampaikan talian di matikan .
“ Jangan – jangan Iz cemburu kot … Cemburu ? Tandanya sayang , kan ?” Tia tersenyum sendirian . Dia senang dengan kata hatinya kali ini .
                                    +++++++++++++++++++++++++++++++++++
“ Arghhhh!!!!” Jerit Fitri . Telefonnya di campakkan ke atas katil . Geram rasa hatinya . Tia sengaja mencabar kesabarannya .
“ Berani kau keluar dengan jantan lain , belakang aku . Undercover , konon ? Siap kau ….” Fitri menumbuk – numbuk bantal untuk melepaskan geram  .

BERSAMBUNG .......

1 comment: