mawar putih

mawar putih

Friday 29 March 2013

CERPEN: BIAR BETUL! BENGKOK ??(PART 3)

CERPEN: BIAR BETUL! BENGKOK??
PART 3
  Setelah mereka pulang dari honeymoon di Switzerland, Anis dan Elia telah melakukan pelbagai cara untuk memulihkan Eirfan tetapi tidak berhasil. Eirfan masih lembut. Buntu di buatnya , Anis dan Elia . Hampir dua bulan setengah mereka berusaha. Kini mereka hanya mempunyai satu jalan lagi yang tinggal. Itupun jenuh dia memujuk Anis supaya bersetuju dengan pelan gila- gilanya. Anis bersetuju atas dasar kasihnya yang kembali berputik buat Eirfan.
“ Woi… meh la masuk.” Elia menarik tangan Anis supaya memasuki kedai lingerie di hadapan mereka itu. Anis terpaksa masuk apabila banyak mata yang memerhatikan mereka.
“ Kita nak buat apa kat sini?” Tanya Anis kepada sahabatnya.
“ Aku belanja . Kau pilih yang mana berkenan..” Pelawa Elia.
“ Seksi sangatlah… Aku tak biasa pakai macam ni, macam perempuan murah je…” Luah Anis perlahan, dia malu.
“ Wahai kakak ipar ku…. Kalau kita tak beli these kind of stuffs macam mana misi kita nak tercapai? Kau nak ke nanti giliran kau nak masuk syurga kena tangguh?” Elia berceramah. Anis menggeleng.
“ Kau tolong aku pilih. Aku tak pandailah…” Anis bersuara.
No problem. Tapi kau jangan tolak apa yang aku pilih.” Elia tersenyum melihat wajah Anis yang merona merah apabila jurujual mula mendekati mereka.
                   ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
“ Kenapa aku asyik terbayang wajah Anis je?” Omel Eirfan di dalam hatinya sambil mengadun tepung untu membuat kek.
“ Aku suka dia ke?” Eirfan bermonolog di dalam hatinya. Dia memegang dada kirinya seolah– olah bertanya kepada diri sendiri.
“ Mungkin .Tapi.. dia suka aku ke?” Eirfan terimbas kembali kelakuan isterinya selama 3 bulan mereka bergelar suami isteri.
Definitely dia suka, kalau tak kenapa dia sanggup kahwin dengan aku?Positive . Aku rasa dia cuba seduce aku. Kenapa dia nak seduce aku kalau dia tak suka? Kan? Lagipun dia tahu aku sekarang sebilik dengan dia. Of course dia akan be more careful bila nak salin baju.” Eirfan tersengih – sengih apabila ingatan semalam terimbas kembali.
“ Tapi … how aku nak cakap yang aku pun suka kan dia? Pasal aku jadi lembut sebab nak adapt dengan working place je? Pasal aku pura – pura lembut tapi aku bukan lembut. Tapi.. betul ke aku suka dia sebab aku sayang dia? Bukan sebab lust?” Eirfan berdebat dengan hatinya untuk mengungkap cintanya.
Its not lust, aku pasti. Kalau tak dah lama aku ngap si Anis tu….Hehe…” Eirfan tersenyum lebar sambil tangannya menuang adunan tadi ke dalam baking pan.
“ Tapi tak gempar lah kalau aku yang confess dulu… Hemm… Aku tekad , biar Anis confess dulu baru aku buat statement.” Eirfan tersenyum lagi.

BERSAMBUNG........

No comments:

Post a Comment