mawar putih

mawar putih

Monday 18 November 2013

MINI NOVEL : INSPEKTOR + PILOT = CHEMISTRY ? ( LAST PART )



MINI NOVEL : INSPEKTOR + PILOT = CHEMISTRY ?
PART 24 ( LAST PART )
“ Para tetamu yang di hormati . Kita ada persembahan live . Jadi , tanpa membuang masa , saya memperkenalkan dua orang jejaka yang segak bergaya . Pasti para gadis teruja melihat mereka yang macho tetapi harap maklum mereka sudah berpunya . Jangan marah … Di persilakan penantin lelaki dan adik iparnya menyampaikan sebuah lagu untuk isteri mereka yang bertajuk …” Celoteh MC majlis persandingan Tareeq dan Rin . Bergema dewan tersebut dengan gelak tawa para tetamu .
“ Baik-baik sayang .” Kata mereka berdua serentak . Senyuman tidak lekang di bibir Tareeq dan Fitri . Rin dan Tia membalas senyuman suami mereka . Nak bajet romantiklah tu … Nyanyi segala …
 Aku tak ingin
Kau menangis bersedih
Sudahi airmata darimu
Yang aku ingin
Arti hadir diriku
Kan menghapus dukamu
Sayang...
Karena bagiku kau kehormatanku
Dengarkan... Dengarkan aku

Hanya satu pintaku
Untukmu dan hidupmu
Baik-baik Sayang
Ada aku untukmu
Hanya satu pintaku
Disiang dan malammu
Baik-baik Sayang
Karna aku untukmu

Semua keinginan akan aku lakukan
Sekuat semampuku Sayang
Karna bagiku kau kehormatanku
Dengarkan... Dengarkan aku

Hanya satu pintaku
Untukmu dan hidupmu
Baik-baik Sayang
Ada aku untukmu
Hanya satu pintaku
Disiang dan malammu
Baik-baik Sayang
Karna aku untukmu

   Usai menyanyikan lagu tersebut mereka mencium dahi isteri masing-masing sebelum menghadiahkan sejambak bunga mawar serta sekotak coklat buat Rin dan Tia . Tia yang terharu dengan tindakan suaminya memeluk Fitri serta memberikan ciuman di pipi suaminya itu . Fitri tunduk mencium perut isterinya yang memboyot , maklumlah dah masuk bulan yang ketujuh . Berjalan pun macam angkasawan dah …. Semoga keluarga mereka sentiasa di cucuri rahmatNYA . AMIN .
                                                                  -TAMAT-

3 comments:

  1. X KAN TAMAT MACAM TU AJE MACAM TERGANTUNG LA PULAK JANGAN MARAH....YA.

    ReplyDelete
  2. jodoh yg x disengajakan x ada n3 baru ke.

    ReplyDelete
  3. Best, tp ending dia kurang umpphhh. :) xsabar tunggu sambungan jodoh yg x disengajakan dan satu lg cerpen..

    ReplyDelete